Elementy dobrej strony WWW
Tworzenie stron internetowych to nie jest proces przypadkowy, projektowanie stron WWW powinno obejmować wiele różnych działań np.: warto porównać rozwiązania konkurencji, rozważyć zakres funkcjonalny i zbudować przejrzysty układ witryny. Typowe elementy strony firmowej:
więcej- Strona główna - tendencja w budowie stron firmowych jest taka, aby strona główna była prosta i przejrzysta, nie przeładowana informacjami, ale efektowana graficznie (multimedialna lub lekka). Warto na stronie głównej umieścić krótki tekst informacyjny, miejsce na opinie klientów lub loga klientów, blok prezentujący skrótową informację o wybranych produktach lub usługach, sekcję na szybki kontakt. Często organizuje się także miejsce na tzw. banery informacyjne, za pomocą których reklamujemy promocje, nowości itp. W ostatnim czasie wiele firm umieszcza na swoich stronach bloki poświęcone tzw. "Social Media" czyli linki do profili na FaceBook, Twitter, YouTube, itp.
- Firma - prezentacja firmy. Można ograniczyć się do podstawowych informacji o firmie, jednak, jeśli zależy nam na budowaniu określonego wizerunku firmy warto pomyśleć o przekazaniu jeszcze innych informacji, np.: historia firmy, klienci i referencje, zasoby firmy, zarząd i pracownicy (zespół), strategia i misja firmy, uprawnienia i certyfikaty, filozofia działania, partnerzy, osiągnięcia i nagrody, informacje prasowe o firmie. Nowością w ostatnim czasie jest tworzenie tzw. wirtualnych wizyt w firmie, dzięki którym potencjalny klient może odbyć wirtualną wycieczkę po firmie tak, jakby ją zwiedził - dzięki temu, możemy pokazać to, czym chcemy się pochwalić i zaprezentować nasz potencjał i wiarygodność.
- Produkty i usługi - prezentacja oferty, a więc wszystko to, co daje dochód firmie. Wiele jest możliwości zaprezentowania oferty, wszystko zależy od tego, jaka jest wielkość asortymentu. Jeśli oferujemy kilka pozycji to można zrealizować bardziej obszerny w formie i treści model prezentacji. Firmy, które w swojej ofercie posiadają setki pozycji powinny rozważyć katalog produktów z ich specyfikacją i być może z zintegrowanym systemem ofertowania i zamawiania. Firmy produkcyjne, które specjalizują się w produkcji jednostkowej lub małoseryjnej prezentują obszary technologiczne i dobrą praktyką jest to, aby pod tym prezentować wybrane realizacje potwierdzające doświadczenie i zdolności.
- Kontakt - każda strona powinna posiadać przejrzyste informacje kontaktowe, klient musi mieć łatwy dostęp do nich oraz musi mieć zaprezentowanych kilka opcji kontaktu. Oprócz podstawowych form kontaktu takich jak: telefon, e-mail, adres do korespondencji, warto rozważyć kontakt za pomocą popularnego komunikatora czy "social media". Strona powinna mieć chociaż prosty formularz kontaktowy, za pomocą którego internauta może przesłać do nas informacje lub zapytanie. Niekiedy wdraża się także bardziej zaawansowane formularze kontaktowe, np.: zgłoszenie serwisowe, zgłoszenie reklamacji, zapytanie ofertowe z możliwością wybrania i zdefiniowania jego treści.
- Inne elementy. W zależności od specyfiki firmy, jej formy organizacyjnej, można zastosować jeszcze wiele innych typowych elementów na stronie WWW, np. spółki akcyjne umieszczają na swych stronach tzw. relacje inwestorskie, firmy popularne lub aktywne w mediach publikują informacje z mediów, firmy, które generują sporo treści dla mediów umieszczają centrum prasowe. Dział aktualności z bieżącymi informacjami o działalności firmy i produktach. Warto pamiętać także o dziale praca i informacja dla potencjalnych pracowników. Jeśli działalność firmy opiera się na obsłudze klienta to koniecznie należy zawrzeć informacje dla klientów i informacje na temat serwisu, opublikować materiały dot. produktów (np. instrukcje, oprogramowanie), jeśli jest taka potrzeba można uruchomić na stronie Centrum Obsługi Klienta, za pomocą którego klient po zalogowaniu będzie miał dostęp do swoich danych, definicji usług i centrum serwisowego.