STRONY WWW

Elementy dobrej strony WWW

Tworzenie stron internetowych to nie jest proces przypadkowy, projektowanie stron WWW powinno obejmować wiele różnych działań np.: warto porównać rozwiązania konkurencji, rozważyć zakres funkcjonalny i zbudować przejrzysty układ witryny. Typowe elementy strony firmowej:

więcej
  • Strona główna - tendencja w budowie stron firmowych jest taka, aby strona główna była prosta i przejrzysta, nie przeładowana informacjami, ale efektowana graficznie (multimedialna lub lekka). Warto na stronie głównej umieścić krótki tekst informacyjny, miejsce na opinie klientów lub loga klientów, blok prezentujący skrótową informację o wybranych produktach lub usługach, sekcję na szybki kontakt. Często organizuje się także miejsce na tzw. banery informacyjne, za pomocą których reklamujemy promocje, nowości itp. W ostatnim czasie wiele firm umieszcza na swoich stronach bloki poświęcone tzw. "Social Media" czyli linki do profili na FaceBook, Twitter, YouTube, itp.
  • Firma - prezentacja firmy. Można ograniczyć się do podstawowych informacji o firmie, jednak, jeśli zależy nam na budowaniu określonego wizerunku firmy warto pomyśleć o przekazaniu jeszcze innych informacji, np.: historia firmy, klienci i referencje, zasoby firmy, zarząd i pracownicy (zespół), strategia i misja firmy, uprawnienia i certyfikaty, filozofia działania, partnerzy, osiągnięcia i nagrody, informacje prasowe o firmie. Nowością w ostatnim czasie jest tworzenie tzw. wirtualnych wizyt w firmie, dzięki którym potencjalny klient może odbyć wirtualną wycieczkę po firmie tak, jakby ją zwiedził - dzięki temu, możemy pokazać to, czym chcemy się pochwalić i zaprezentować nasz potencjał i wiarygodność.
  • Produkty i usługi - prezentacja oferty, a więc wszystko to, co daje dochód firmie. Wiele jest możliwości zaprezentowania oferty, wszystko zależy od tego, jaka jest wielkość asortymentu. Jeśli oferujemy kilka pozycji to można zrealizować bardziej obszerny w formie i treści model prezentacji. Firmy, które w swojej ofercie posiadają setki pozycji powinny rozważyć katalog produktów z ich specyfikacją i być może z zintegrowanym systemem ofertowania i zamawiania. Firmy produkcyjne, które specjalizują się w produkcji jednostkowej lub małoseryjnej prezentują obszary technologiczne i dobrą praktyką jest to, aby pod tym prezentować wybrane realizacje potwierdzające doświadczenie i zdolności.
  • Kontakt - każda strona powinna posiadać przejrzyste informacje kontaktowe, klient musi mieć łatwy dostęp do nich oraz musi mieć zaprezentowanych kilka opcji kontaktu. Oprócz podstawowych form kontaktu takich jak: telefon, e-mail, adres do korespondencji, warto rozważyć kontakt za pomocą popularnego komunikatora czy "social media". Strona powinna mieć chociaż prosty formularz kontaktowy, za pomocą którego internauta może przesłać do nas informacje lub zapytanie. Niekiedy wdraża się także bardziej zaawansowane formularze kontaktowe, np.: zgłoszenie serwisowe, zgłoszenie reklamacji, zapytanie ofertowe z możliwością wybrania i zdefiniowania jego treści.
  • Inne elementy. W zależności od specyfiki firmy, jej formy organizacyjnej, można zastosować jeszcze wiele innych typowych elementów na stronie WWW, np. spółki akcyjne umieszczają na swych stronach tzw. relacje inwestorskie, firmy popularne lub aktywne w mediach publikują informacje z mediów, firmy, które generują sporo treści dla mediów umieszczają centrum prasowe. Dział aktualności z bieżącymi informacjami o działalności firmy i produktach. Warto pamiętać także o dziale praca i informacja dla potencjalnych pracowników. Jeśli działalność firmy opiera się na obsłudze klienta to koniecznie należy zawrzeć informacje dla klientów i informacje na temat serwisu, opublikować materiały dot. produktów (np. instrukcje, oprogramowanie), jeśli jest taka potrzeba można uruchomić na stronie Centrum Obsługi Klienta, za pomocą którego klient po zalogowaniu będzie miał dostęp do swoich danych, definicji usług i centrum serwisowego.
 

PORTALE
BRANŻOWE

Portal szyty na miarę.

Galactica oferuje projektowanie i tworzenie portali, w tym, oferujemy także portale branżowe oraz portale tematyczne. Portal (ogólnie) pełni funkcję informacyjną w szerokim zakresie tematycznym i jest skierowany do masowego grona odbiorców. Portal branżowy (zwany także wortalem) jest serwisem informacyjnym dedykowanym zidentyfikowanej grupie odbiorców, którą przyciąga konkretna tematyka, branża, grupa produktów lub usług, grupa zawodowa itp. Portale branżowe są wyspecjalizowane, wartościowe merytorycznie i w stosunku do portali specjalizują się w konkretnej dziedzinie.

Galactica tworzy portale branżowe zawierające nie tylko charakter informacyjny, ale również zawierające złożone narzędzia do prezentacji firm, usług i produktów wraz z narzędziami do przeszukiwania i zaawansowanej prezentacji. Przykładem takiego rozwiązania jest portal branżowy poświęcony obrabiarkom i branży związanej z obróbką materiałów, w którym ciekawym elementem jest baza maszyn wraz z zaawansowaną specyfikacją obiektów i rozbudowanymi narzędziami do przeszukiwania wg konkretnych kryteriów.

więcej

Portal branżowy i jego główne elementy:

  • Wiedza - artykuły informacyjne i promocyjne, nowości branżowe, bieżące aktualności z branży oraz wydarzenia, poradniki, bazy wiedzy i słowniki, prasa i wydawnictwa
  • Firmy - większość portali branżowych posiada bazę firm. W bazie firm prezentowane są wizytówki firm z informacjami teleadresowymi i zakresem działalności, często także umieszcza się bazę produktów oraz ogłoszeń. W dobrym portalu firma ma swoje konto, do którego może się zalogować i edytować dane związane z firmą.
  • Produkty i usługi - szczegółowa prezentacja produktów oraz budowa kompleksowej bazy produktów i usług związanych z daną branżą podnosi jego rangę i przydatność. Z drugiej strony popularny portal jest doskonałym medium dla promocji produktów, za co chętnie płacą firmy z bazy firm.
  • Ogłoszenia - wiele serwisów branżowych posiada bazę ogłoszeń. Internauci mogą nie tylko przeglądać ogłoszenia, odpowiadać na nie, ale także dodawać własne ogłoszenia. Niektóre z serwisów branżowych umożliwiają import ogłoszeń z zewnętrznych serwisów oraz systemów (czego najlepszym przykładem są serwisy ogłoszeniowe w branży nieruchomości).
  • Reklama - z reguły portal branżowy powstaje w celach zarobkowych zatem podstawowym elementem są banery. Portal posiada różne formy reklamy oraz strefy reklamowe. Za pomocą modułu reklamowego zarządza się publikacją reklam i gromadzi statystyki skuteczności.
  • Narzędzia - systemy opiniowania oraz komentarzy, galerie, katalogi wiedzy, newslettery, ankiety i sondy, wyszukiwarki, sklepy, zintegrowane oprogramowanie do różnych celów (np. wszelkiego rodzaju kalkulatory).
 

NIERUCHOMOŚCI Galactica VIRGO

Oprogramowanie dla biur nieruchomości.

Galactica specjalizuje się w tworzeniu stron WWW dla biur nieruchomości. Stron zintegrowanych z systemem Galactica Virgo. Galactica wykonała już kilkaset stron internetowych dla biur nieruchomości. Posiadamy duże doświadczenie i wiemy co powinna zawierać strona internetowa biura nieruchomości, jak ją zbudować i jak spełnić Państwa oczekiwania.

WIĘCEJ
 

REKRUTACJA I HR Galactica LIBRA

Oprogramowanie dla biur rekrutacyjnych i działów HR.

Galactica jest producentem serwisów internetowych i portali. Nasz dział stron internetowych projektuje i wykonuje strony internetowe dla agencji rekrutacyjnych, doradztwa personalnego. Oferujemy rozwiązania dopasowane do potrzeb klientów. Nasza oferta do m.in. popularne szablony stron na gotowo (gdzie klient otrzymuje indywidualny projekt graficzny) oraz dedykowane strony internetowe, których layout i funkcjonalność jest uzgadniana z klientem.

WIĘCEJ
 

PRZEDSZKOLA Galactica GEMINI

Oprogramowanie dla przedszkoli.

Dział stron internetowych Galactica projektuje oraz wykonuje strony WWW dla przedszkoli. W naszej ofercie znajdują się rozwiązania dopasowane do potrzeb każdego klienta. W ofercie posiadamy m.in. szablony stron na gotowo (opracowujemy indywidualny projekt graficzny). System Galactica Gemini jest rozwiązaniem dedykowanym do współpracy wraz ze stroną internetową przedszkola.

WIĘCEJ