ZOSTALIŚMY UHONOROWANI
DYPLOMEM ORAZ MEDALEM
ZA WKŁAD WŁOŻONY W ROZWÓJ
RYNKU NIERUCHOMOŚCI.

DZIĘKUJEMY.

Strony internetowe
ico

Tworzenie portali branżowych, portale tematyczne i wortale

Portale branżowe

Galactica oferuje projektowanie i tworzenie portali, w tym, oferujemy także portale branżowe oraz portale tematyczne. Portal (ogólnie) pełni funkcję informacyjną w szerokim zakresie tematycznym i jest skierowany do masowego grona odbiorców. Portal branżowy (zwany także wortalem) jest serwisem informacyjnym dedykowanym zidentyfikowanej grupie odbiorców, którą przyciąga konkretna tematyka, branża, grupa produktów lub usług, grupa zawodowa itp. Portale branżowe są wyspecjalizowane, wartościowe merytorycznie i w stosunku do portali specjalizują się w konkretnej dziedzinie.

Galactica tworzy portale branżowe zawierające nie tylko charakter informacyjny, ale również zawierające złożone narzędzia do prezentacji firm, usług i produktów wraz z narzędziami do przeszukiwania i zaawansowanej prezentacji. Przykładem takiego rozwiązania jest portal branżowy poświęcony obrabiarkom i branży związanej z obróbką materiałów, w którym ciekawym elementem jest baza maszyn wraz z zaawansowaną specyfikacją obiektów i rozbudowanymi narzędziami do przeszukiwania wg konkretnych kryteriów.

Portal branżowy i jego główne elementy
  • Wiedza - artykuły informacyjne i promocyjne, nowości branżowe, bieżące aktualności z branży oraz wydarzenia, poradniki, bazy wiedzy i słowniki, prasa i wydawnictwa
  • Firmy - większość portali branżowych posiada bazę firm. W bazie firm prezentowane są wizytówki firm z informacjami teleadresowymi i zakresem działalności, często także umieszcza się bazę produktów oraz ogłoszeń. W dobrym portalu firma ma swoje konto, do którego może się zalogować i edytować dane związane z firmą.
  • Produkty i usługi - szczegółowa prezentacja produktów oraz budowa kompleksowej bazy produktów i usług związanych z daną branżą podnosi jego rangę i przydatność. Z drugiej strony popularny portal jest doskonałym medium dla promocji produktów, za co chętnie płacą firmy z bazy firm.
  • Ogłoszenia - wiele serwisów branżowych posiada bazę ogłoszeń. Internauci mogą nie tylko przeglądać ogłoszenia, odpowiadać na nie, ale także dodawać własne ogłoszenia. Niektóre z serwisów branżowych umożliwiają import ogłoszeń z zewnętrznych serwisów oraz systemów (czego najlepszym przykładem są serwisy ogłoszeniowe w branży nieruchomości).
  • Reklama - z reguły portal branżowy powstaje w celach zarobkowych zatem podstawowym elementem są banery. Portal posiada różne formy reklamy oraz strefy reklamowe. Za pomocą modułu reklamowego zarządza się publikacją reklam i gromadzi statystyki skuteczności.
  • Narzędzia - systemy opiniowania oraz komentarzy, galerie, katalogi wiedzy, newslettery, ankiety i sondy, wyszukiwarki, sklepy, zintegrowane oprogramowanie do różnych celów (np. wszelkiego rodzaju kalkulatory).

Na czym zarabia wortal branżowy?
Tworzenie portali branżowych, portale tematyczne i wortale Portal branżowy ma szerokie możliwości zarabiania, jednak jest potrzeba, aby były spełnione dwa główne warunki: portal musi mieć zorganizowaną przejrzystą ofertę dla pt. klientów oraz musi osiągnąć pewną popularność. O ile to pierwsze łatwo jest opracować, to zdobycie odbiorców i uzyskanie popularności jest sprawą bardziej złożoną. Portal branżowy może zarabiać:
  • Wizytówki firm - przeważnie mamy do dyspozycji kilka pakietów promocyjnych i w zamian za opłatę okresową otrzymujemy możliwość pokazania firmy w portalu
  • Banery reklamowe - portal posiada strefy (miejsca), które klient może wykupić i umieścić w nich reklamę
  • Boksy reklamowe - jest wiele firm, poczynając od Google po domy mediowe, którym możemy przeznaczyć miejsce na stronie portalu i w tym obszarze wyświetlać dostarczane reklamy. Wynagrodzenie otrzymujemy za odsłony, choć coraz częściej za kliknięcia.
  • Inne usługi promocyjne, w tym płatne pozycjonowanie firm, produktów i usług w katalogach portalu
  • Płatny dostęp do baz wiedzy (np. do specjalistycznych artykułów informacyjnych, informacji handlowych)
  • Płatne ogłoszenia lub płatny dostęp do szczegółów ogłoszeń, w tym płatne powiadomienia o ofertach i usługach
  • Prowizje z operacji w sklepach

Zarządzanie treścią i panel do obsługi portalu
Tworzenie portali to nie tylko projektowanie jego interfejsu, nieodzownym elementem jest koncepcja jego zarządzania. Zarządzanie portalem to bardzo ważny element projektu. Galactica w realizacji projektów branżowych przykłada szczególną uwagę do tego elementu. Kiedy portal się rozwinie i zyska tysiące klientów potrzebne jest narzędzie, którym nie tylko będziemy edytować treść, ale sprawnie obsłużymy i zarobimy na oferowanych w portalu usługach. Często jest tak, że panel administracyjny portalu jest o wiele bardziej złożony, niż sam portal i koszty jego wykonania przewyższają koszt samej warstwy prezentacyjnej portalu. Jeśli portal posiada elementy interaktywne z internautami potrzebne są narzędzia do monitoringu. Jeśli online sprzedajemy usługi portalowe to niezbędne jest wspomaganie zarządzania zamówieniami i płatnościami. Efektywny panel administracyjny z pewnością pozwoli zapanować nad całym przedsięwzięciem.

Pozycjonowanie portalu
Pozycjonowanie branżowego portalu w wyszukiwarkach internetowych to bardzo złożony temat. W Galactica wiemy co się z tym wiąże i jak zbudować portal, aby mógł być pozycjonowany. Portale tematyczny i branżowe, często budują swoje zaplecze pozycjonujące poprzez fachowe artykuły i treści publikowane na łamach swoich stron. Aby portal miał naturalne, dobre cechy pozycjonujące, musi posiadać odpowiednią konstrukcję podstron, metatagów, linków oraz tzw. wewnętrznego linkowania. Poprzez odpowiednią konstrukcję ułatwiamy wyszukiwarkom poprawną indeksację portalu, wskazujemy kierunki pozycjonowania i uzyskujemy dobre wyniki wyszukiwania. Działania pozycjonujące jakie podejmowane są w trakcie działania portalu są co prawda oddzielnym zabiegiem, jednak portal musi być tak zbudowany, aby umożliwiał efektywne pozycjonowanie na wiele słów kluczowych.
do góry
Aktualności

Nasza firma przygotowała specjalnie dla Państwa ofertę, która umożliwia skorzystanie z najnowszego typu responsywnej strony internetowej, jaką jest Typ M. Nowe rozwiązanie przystosowane jest zarówno do wyświetlania strony na komputerach stacjonarnych jak i urządzeniach mobilnych, ponieważ dostosowuje rozmiary grafik do każdej rozdzielczości ekranu. Projekt zawiera również szereg zmian pozycjonerskich, zebranych na podstawie sugestii naszych klientów.

więcej aktualności

Jeśli masz pytanie
lub chcesz poznać aktualne promocje

zostaw swój numer
Za chwilę oddzwonimy

Galactica - oprogramowanie dla firm - innowacyjna gospodarka